Články

Martin Konvička: Kult smrti

Německé filosofii nelze upřít velké intelektuální výkony, ale taky z ní nelze smýt přímou linku k prušácké nafrněnosti (Kant, Hegel), bolševickým lágrům (Hegel, Marx), holokaustu (Schopenhauer, Nietzsche, Heidegger) – a taky odporné „unijní“ islámofilii a klimakterismu (všichni výše uvedení, plus třeba náš Stanislav Komárek).

Výkvět teutonského ducha Matthis Burchardt překonává všechny ostatní – snad jenom Komárka nikoli, s ním jsou v teutonské apoteóze Pudu smrti (Todestrieb) naprosto zajedno.

Byly na světě civilizace, které na karantény nepřišly – zejména američtí Indiáni – nu a nezbyly po nich ani masové hroby.

Oč jde? Oba autoři nám (prostřednictvím Echa24) vyprávějí, že reakce na Covid v západní společnosti jsou „hypochondrické“ a „přehnané“ a že kvůli těm reakcím přicházíme o část naší ( = západní) podstaty, a právě tahle reakce nás zničí. Neříkají už, co bychom měli dělat místo opatrnosti, karantén a snahy vyvinout vakcínu, ale člověk nemusí být přílišným znalcem díla obou pánů (a jejich četnbých předchůdců), abychom si kult Zdravého nadčlověka (a s tím svázanou eugeniku, odstranění slabých, Aktion T4 a „chcípnou jenom staří“) domysleli.

Podmínkou sine qua non pro tento způsob filosofování je samozřejmě ignorance faktů a kauzality. Fakt prvý – pandemie je tak „hypochondrická“, že jen ve Spojených státech už vzala více životů, než všechny války, které USA vedly, dohromady. Fakt druhý – karantény („lockdowny“) nejsou „zradou západních ideálů“ (tvrdí, tuším, Komárek), ale naopak úžasným západním vynálezem, který nám kdysi pomohl přežít taková neštěstí, jako byly morové rány. Byly na světě civilizace, které na tento vynález nepřišly – zejména američtí Indiáni – nu a nezbyly po nich ani masové hroby. Fakt třetí – zkušenost hned několika nezápadních i západních zemí, včetně ČR na jaře 2020, jasně a bez výhrad prokázaly, že epidemii vykaranténovat lze. Lze to však učinit jedině regionálně, za těžko propustnými hranicemi, a pod podmínkou, že se postupně přidají další. Druhou podmínkou je samozřejmě následná trpělivost, či řekněme uměřenost – která kdysi bývala západní a dokonce i německou ctností.

Teutonsko-evropská reakce na covid je totiž přesně taková, jako byla či je reakce na střet s islámem, na ústup západu z technologicko-hospodářského vrcholu

Faktů jsem uvedl dost. K té kauzalitě jen tolik, že západ neničí „hypochondrická a přehnaná“ reakce, ale naopak reakce naprosto infantilní, netrpělivá, idealisticky odtržená od reality a blbá. To infantilní nedočkavost, nikoli „přehnaná opatrnost“, každým dnem zhoršuje situaci a likviduje všechny naděje na návrat k před-covidovým poměrům.

Vlastně by nás to nemělo překvapovat. Teutonsko-evropská reakce na covid je totiž přesně taková, jako byla či je reakce na střet s islámem, na ústup západu z technologicko-hospodářského vrcholu, nejnověji na klimatickou změnu. Vše je prostě úplně naopak, než se nám snaží tvrdit soudobé výhonky téhož otráveného stromu, který dal světu Viléma II., Lenina, Hitlera – a Evropskou unii.

(odkaz na Komárkovo „filosofování“ najdete po rozkliknutí odkazu).

6 komentářů: „Martin Konvička: Kult smrti

  • Díky za článek. Jenom maličkost: “ že jen ve Spojených státech už vzala [pandemie] více životů, než všechny války, které USA vedly, dohromady.“
    Není to úplně pravda: Pouze během jediné války, občanské války, zahynulo ~750000 lidí, odhady jsou až milion … což je srovnatelné s covidem (asi 800000 dosud).

  • Trochu mi nedává smysl zařazovat do viníků (přímých linek vedoucích k) holokaustu Nietzscheho. Nietzsche je sice asi trochu kontroverzní, ale rozhodně se mu nedá přičítat, že byl cca 30 let po své smrti zneužíván Nacisty. Jeho myšlenky mohou být občas špatně pochopeny, interpretovány a lehce zneužity. Vemte si například Tak pravil Zarathustra. Napsáno poeticky, jednoduše a dá se prakticky vše překroutit do mnoha různých výkladů. Přes svou jakousi jednoduchost, je to dílo spíše složité a spousta lidí ho vnímá jako slepenec, nechápe ho nebo nemá morálku na to dílo dočíst, či nad tím více hloubat. Ne že by hloubání nutně vedlo k pochopení. Není divu, že byli například pasáže od nadčlověku nacisty zneužity. Jen mu přisuzovat tuto vinu je tak trošku líne, mimo mísu nebo je to jakýsi zažitý nešvar.

    • Berte toho Nietzscheho (a vlastně celý ten textík) jako trošku nadsázku, legraci, či fór. Hlavním smyslem samozřejmě bělo upozrnonit na šíleného Burchardta, a jeho ještě šílenější domácí epigony. Díky a moc zdravím.

      • Kdepak, Martin Konvička má pravdu. Nietzsche je slepenec pocitů, intuicí a často protikladných a nelogických myšlenek. Proto je tak snadné si z něho vzít to chcete. Je to podobná sračka jako Bible… plné protikladů a vy si jen vyzobete co se vám hodí, protože ústřední myšlenka chybí nebo je zmatená jako autor (v případě bible pak autoři). To samé Heidegger.

  • Pardon, odpovím na článek v denních glosách.

    „Proč prohráváme – další část (24. 11. 2021)
    Nicholas Jeelvy si ve skvělém článku všimnul neustále opakované chyby. Je s podivem, že jsme to neviděli dřív. Globalistická strana dělá to, v čem je silná. Patrioté na to reagují tím, že taky dělají to, v čem je globalistická strana silná. A ono to nefunguje!“

    (Ano, narušit mechanismy. Ale globalisté budou mít vždycky víc peněz…)

    V tom, čem je globalistická strana silná, něco chybí.
    Je to PRÁCE S MLÁDEŽÍ ! .
    Starý už nepřesvědčíš, ale mladí se s myšlenkou ztotožní. Pak se jen počká na výměnu generací.

    Kolik mlaďochů kandidovalo za SPD, Babišovce, Komanče, ČSSD??? Nic moc. A ČSSD rozložil právě pražský dorost…

  • Rychlost sešupu je dechberoucí. Pokud dnešní dobu přežijeme a přijde nějaká obroda či renesance, bude muset být Německo rozděleno. Dva kusy po válce se osvědčily, ale čím více tím lépe.

Komentáře nejsou povoleny.