Články

Den bez hidžábu a šikmá plocha

Máme dnes Světový den bez hidžábu. K vidění jsou videa, na kterých statečná žena sundá ten příšerný šátek, který z ní dělá věc, a ukáže tvář a volné vlasy. V některých zemích jsou za to mnohaleté tresty vězení. I v Evropě a USA jsou muslimky bez hidžábu napadány jakožto děvky, odpadlice a já nevím, co všechno. Když jí má společnost poskytnout ochranu, příslušné státní orgány nic nevidí. Když dojde na soud, je na straně fundamentalistů. Není divu, že se jen malá část muslimek žijících v takových poměrech odváží šátek sundat (většinu to nejspíš ani nenapadne).

Když člověk vidí ta videa, kde žena postupně snímá vrstvy látky, napadne ho, jak to asi vnímá určitý typ ultrakonzervativce. Jak si ten dobrý člověk říká: Kam až to dojde? Když je necháme sundávat šátky, tak budou za chvíli chodit nahé! Vždyť to nepůjde zastavit!

Jenže kdybychom šli takhle do minulosti a každou věc označovali za následek té předcházející, tak bychom došli k tomu, že zdrojem všech problémů je Ježíš Kristus nebo Platon. T

Občas to vidíme z druhé strany, když narážíme na naprosto šílené věci typu zpochybňování pohlaví malých dětí, a slyšíme povzdechy, že je to důsledek toho, že lidé v minulosti chtěli žít svobodně. Kdyby někdy v roce 1800 nezlomili nějakou příšernou tyranskou instituci, tak jsme nemuseli být, kde jsme. Jenže kdybychom šli takhle do minulosti a každou věc označovali za následek té předcházející, tak bychom došli k tomu, že zdrojem všech problémů je Ježíš Kristus nebo Platon. To je samozřejmě blbost.

Správná otázka zní, co ten pohyb způsobuje a jestli ta síla bude působit dál. Pokud dál působit bude, pak dojde po sundání šátku na sundání podprsenky. Jestliže jsou práva zastánců sexuálních výstředností tlačena specializovanými neziskovkami, pak se budou požadavky neustále stupňovat, protože ty neziskovky se nerozpustí. Jestliže vznikl průmysl odporu proti moderní medicíně, tak to neskončí jednou očkovací kampaní, protože ti lidé se naučili rozhýbat masy a naučili se z nich dostávat peníze. Jenže v mnoha případech je to úplně jinak  – nejsou za tím žádné neziskovky ani jiné síly. Lidé si prostě chtějí zachovat nějakou oblast života, jak jsou zvyklí. Chtějí něco levněji. Chtějí odstranit nějakou konkrétní nespravedlnost. Nejsou za tím žádní rozhýbávači, maximálně se na tom někdo veze jako na vlně. V takových případech splněním požadavku vše skončí.

Jo, taky je světový den hidžábu, ale tím nechci ztrácet čas. Až vyhlásí světový den obchodníků s otroky, taky to nebudu propagovat.

Tak jako se ze žen, odmítajících nosit hidžáb, nestanou striptérky. Chtějí se cítit svobodně a chtějí působit sexy, což je biologicky i historicky normální. Ale nechtějí chodit nahé, protože tím by poškodily svůj vlastní sexuální kapitál. Docela přirozeně se to zastaví na rozumné hranici. Tak tomu bývá většinou.

Jo, taky je světový den hidžábu, ale tím nechci ztrácet čas. Až vyhlásí světový den obchodníků s otroky, taky to nebudu propagovat.

2 komentáře: „Den bez hidžábu a šikmá plocha

  • „Jo, taky je světový den hidžábu, ale tím nechci ztrácet čas. Až vyhlásí světový den obchodníků s otroky, taky to nebudu propagovat.“
    Máte pravdu, to křesťanství není taky nic moc a o Vánocích taky není o co stát.

    • Co mají křesťanství a Vánoce společného s hidžábem? Nebo proč vás tyto pojmy v uvedené souvislosti vlastně napadly? Je to jen nějaká surrealistická asociace?

Komentáře nejsou povoleny.